На базі школи проведено семінар-практикум із проблеми «Інноваційні технології як засіб розвитку творчої особистості на уроках обслуговуючої праці». Досвід роботи, методи та прийоми, які забезпечують успішну реалізацію завдань навчально-виховного процесу, учасникам семінару представила вчитель-методист, член ОСДГ «Проектування як метод пізнання в освітній галузі «Технології», керівник районного методичного об’єднання, школи зразкового педагогічного досвіду Світлана Валентинівна Ляшенко.
Учитель переконана: «Повноцінні тільки ті знання, які дитина здобула власною активністю». Тож весь процес спілкування з вихованцями спрямовує на розвиток особистості, формування ключових життєвих компетентностей. Проектні, інтерактивні методики, інтегровані та бінарні уроки забезпечують формування вмінь, навичок і цінностей учнів, створюють атмосферу взаємодії та співпраці.
Світлана Валентинівна широко використовує у своїй роботі ІКТ. Цього разу вона запропонувала колегам презентацію досвіду роботи та фрагмент інтернет-уроку за темою «Виготовлення вишитого виробу». Учні 6 класу нашого закладу та Комсомольської спеціалізованої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів ім. Л.І. Бугаєвської в онлайн-режимі демонстрували та захищали проекти, «доторкнулися» до історії, традицій, технік вишивки, долучилися до національної культури та самобутності українського народу.
Сучасний учитель має вдосконалювати свою майстерність щодень. Тож учасники заходу розширили свої художньо-практичні вміння при проведенні майстер-класів «Виготовлення квітів у техніці «Ганутель» та «Виготовлення виробів із краватки» (навчальний модуль «Технологія оздоблення виробу»).
Підводячи підсумки роботи семінару-практикуму, методист РМК відділу освіти, молоді та спорту Шишацької райдержадміністрації А.Б. Хомлюк, учасники семінару зазначили, що головним завданням реалізації нового Державного стандарту, нової (зміненої) програми з трудового навчання (5-9 класи) є формування технологічно грамотної особистості, підготовленої до життя і активної трудової діяльності в умовах сучасного високотехнологічного, інформаційного суспільства.
Учасники семінару-практикуму виробили рекомендації:
– впроваджувати в навчально-виховний процес інноваційні та інформаційно-комунікаційні технології, використовувати проблемно-пошукові та дослідницькі завдання, проектне навчання з метою формування креативної особистості;
– постійно спрямовувати свою діяльність на розвиток ініціативності, самостійності, творчості, працелюбності, розвиток художньо-практичних умінь і навичок, емоційно-естетичного досвіду учнів;
– створювати умови для реалізації особистісно-орієнтованого підходу до навчання, виховання та розвитку конкурентоспроможної особистості;
– практикувати використання «хмарних» технологій;
– на уроках та в позакласній роботі з предмета прилучати учнів до національної культури, збереження та примноження народних традицій.