Цифрові освітні технології для дистанційного навчання

Полтавська філія Суспільної Служби України провела навчання для вчителів Сагайдацького навчально-виховного комплексу.
Цього року карантин змусив майже всі країни переглянути свої освітні стратегії, а українським вчителям, батькам та учням буквально за тиждень довелося перейти на дистанційний режим навчання. Для багатьох шкіл організація віддалених занять виявилася викликом, з яким упоралися далеко не всі. Проте дистанційна освіта створює багато можливостей для залучення сучасних технологій та пошуку нових методів викладання, тож головне сьогодні, допомогти педагогам дізнатися про них, розібратися в методиках і новітніх підходах освіти онлайн, зробити її максимально ефективною в умовах, що склалися. Саме для цього тренерами та експертами з дистанційної освіти Полтавської філії Суспільної служби України, відповідно до сучасної державної освітньої політики, Концепції Нової української школи та Стратегії реформування освіти Україні, було розроблено Програму для підвищення рівня цифрових компетенцій сільських шкільних педагогів «Сучасні освітні технології для дистанційного навчання».

Одними з перших на Полтавщині навчання за цією Програмою пройшли вчителі Сагайдацького навчально-виховного комплексу. Протягом трьох днів педагоги вчилися використовувати Google інструменти, Google Classroom, Class Dojo, Trello, створювати тести Google Forms, Class Timе; засвоїли основи цифрової безпеки.

Дистанційне навчання
«З багажем знань та практичних навичок, які вчителі отримають на наших заняттях, вони зможуть організувати процес дистанційного навчання, проводити інтерактивні уроки, спілкуватися зі своїми учнями та їхніми батьками в режимі онлайн … В тій ситуації, що склалася сьогодні, коли ми не маємо відповіді на питання: «Яким чином буде змінюватись епідеміологічна ситуація в Україні?», освітяни мають бути готовими до організації навчального процесу у новому форматі, – підкреслює очільниця Полтавської філії Суспільної Служби України Ганна Кіященко, – І хоча дистанційне навчання не є заміною очного та ніколи не планувалось на довгострокову перспективу, воно може стати ефективним інструментом не тільки під час карантину».

Дистанційне навчання 1
А ось що говорить з цього приводу тренерка з цифрової грамотності Тетяна Бондар: «Використання ментальної карти Mindomo, онлайн-дошки Padlet, онлайн-тренажерів, тестів Kahoot систематизують роботу вчителя, роблять навчання для учнів цікавішим та різноманітнішим.» Тренерка Світлана Оленець: «Під час навчання ми детально зупиняємося на платформі Google Classroom. Вона досить зручна як для вчителів, так і для учнів. На ній доступний зворотній зв’язок з учнями, вказується термін виконання завдань, розміщуються завдання одразу для всіх учнів, є форма оцінювання, учні можуть отримати індивідуальну консультацію учителя”.
Тож учні, які отримають позитивний досвід дистанційного навчання, зможуть в подальшому самостійно навчатися на існуючих безкоштовних курсах, відповідно до своїх вподобань та інтересів. Ці навички їм знадобляться в дорослому житті, адже зараз в школах вчиться покоління українців, для яких навчання впродовж життя стане нормою.
Проект «Підвищення якості дистанційного навчання в сільських школах через навчання цифровим компетентностям вчителів та підготовку тренерів» виконує Полтавська філія Суспільної служби України за підтримки Посольства Канади в Україні.